Læring, der rykker - studerendes læreprocesser på det fælles nordiske hold

Karen Prins, Kirsten Andreassen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

En undersøgelse af studerendes læreprocesser på et fælles nordisk hold med fokus på overskridende læreprocesser. De studerende tilbringer 4 måneder sammen, en måned i hvert af de nordiske lande, hvor de studerer på de respektive pædaguddannelser og er i praktik på 0-6 års området. men hvad lærer de egentlig af sådadn et ophold? På baggrund af en række kvalitative interviews med deltagere, diskuteres forskellige begreber for faglig, faglig relevant og personlig udvikling inspireret af teorier om overskridende læreprocesser, situeret læring og interkulturelle kompetencer.
Original languageDanish
Title of host publicationBarnekultur og Barnekulturelle Uttrykk i Norden
EditorsKari-Anne Jørgensen, Eva Maagerø
Number of pages14
Place of PublicationOslo
PublisherNovus forlag
Publication date2009
Edition1
Pages41-55
ISBN (Print)978-82-7099-525-7
Publication statusPublished - 2009

Cite this