Ledelse af Teknologiforståelse, hvad leder vi efter?

Jette Aabo Frydendahl, Martin Thun Klausen

    Research output: Other contributionContribution to digital media

    Abstract

    Selv om forsøgsfaget Teknologiforståelse endnu står uden afklaring, er mange kommuner og skoler allerede gået i gang med at arbejde med fagligheden på forskellige måder. Mange skoler får etableret makerspaces og køber forskellig ny digital produktions- og robotteknologi. Samtidig arbejdes mod kapacitetsopbygning og organisering, så fagligheden kan få en meningsfuld plads i skolens hverdag. For indkøb af teknologi giver ingen forandring i sig selv. Det kræver en ledelsestilgang der bygger på forandringsledelse, kapacitetsopbygning og nytænkende organisering, for at give pædagogisk personale og elever rum for at arbejde meningsfuldt med nye læringsrum og -former, indhold og teknologier.
    Original languageDanish
    Publication date15 Oct 2021
    PublisherFolkeskolen.dk
    Number of pages2
    Publication statusPublished - 15 Oct 2021

    Keywords

    • management, organizational development and innovation
    • schools, courses and institutions
    • learning, educational science and teaching

    Cite this