Leder

Signe Hvid Thingstrup, Lene Skytthe Kaarsberg Schmidt, Randi Nygård Andersen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

I forbindelse med skolereformen skal pædagogerne spille en større rolle i skolen. Lederen rejser spørgsmålet om, hvad pædagogerne skal bidrage med i skolen: Forandring og udvikling af den pædagogiske praksis gennem deres fritidspædagogiske fagligheder? Eller understøtte lærernes arbejde med elevernes faglige læring? Lederen argumenterer for, at arbejdet med skolereformen er præget af kampe mellem forskellige fagligheder og orienteringer, hvorfor de bredere dannelses- og børneorienterede fagligheder opleves som værende under pres af de præstationsorienterede læringsrationaler og -krav.
Original languageDanish
JournalUnge Paedagoger
Volume2016
Issue number1
Pages (from-to)1-2
Number of pages2
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • teachers
  • social work
  • public school

Cite this