Legende let? Nye mulighedsrum i legende samarbejde mellem pædagog- og læreruddannelsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Fra kapitlets introduktion:
Dette kapitels formål er at undersøge, hvordan legende tilgange til læring får en rolle at spille i det tværprofessionelle samarbejde mellem lærer- og pædagoguddannelsen. I det legende samarbejde på tværs af professionsuddannelser åbnes der op for at mødes i kreative, undersøgende og eksperimenterende aktiviteter og processer.
Ambitionen med de legende tilgange er, at de studerende kan udvikle forståelse for
hinandens fagligheder og dermed udvikle bedre muligheder for tværprofessionelt samarbejde, når de er færdiguddannede. I kapitlets analyser undersøger jeg undervisernes forståelser og italesættelser af samt de studerendes oplevelser i det legende tværprofessionelle samarbejde. Analyserne er baseret på interviews med undervisere, observationer ved et undervisningsforløb på 1. år af pædagog- og læreruddannelsen samt de studerendes skriftlige refleksioner derfra.
Original languageDanish
Title of host publicationLeg på spil : i pædagogik og uddannelse
EditorsHanne Knudsen, Jens-Erik Kristensen, Johan Bundgaard
Number of pages18
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherAkademisk Forlag
Publication date2023
Pages263-280
ISBN (Print)9788750062752
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • play
  • teacher education
  • educational science studies

Cite this