Abstract
Fra kapitlets introduktion:
Dette kapitels formål er at undersøge, hvordan legende tilgange til læring får en rolle at spille i det tværprofessionelle samarbejde mellem lærer- og pædagoguddannelsen. I det legende samarbejde på tværs af professionsuddannelser åbnes der op for at mødes i kreative, undersøgende og eksperimenterende aktiviteter og processer.
Ambitionen med de legende tilgange er, at de studerende kan udvikle forståelse for
hinandens fagligheder og dermed udvikle bedre muligheder for tværprofessionelt samarbejde, når de er færdiguddannede. I kapitlets analyser undersøger jeg undervisernes forståelser og italesættelser af samt de studerendes oplevelser i det legende tværprofessionelle samarbejde. Analyserne er baseret på interviews med undervisere, observationer ved et undervisningsforløb på 1. år af pædagog- og læreruddannelsen samt de studerendes skriftlige refleksioner derfra.
Dette kapitels formål er at undersøge, hvordan legende tilgange til læring får en rolle at spille i det tværprofessionelle samarbejde mellem lærer- og pædagoguddannelsen. I det legende samarbejde på tværs af professionsuddannelser åbnes der op for at mødes i kreative, undersøgende og eksperimenterende aktiviteter og processer.
Ambitionen med de legende tilgange er, at de studerende kan udvikle forståelse for
hinandens fagligheder og dermed udvikle bedre muligheder for tværprofessionelt samarbejde, når de er færdiguddannede. I kapitlets analyser undersøger jeg undervisernes forståelser og italesættelser af samt de studerendes oplevelser i det legende tværprofessionelle samarbejde. Analyserne er baseret på interviews med undervisere, observationer ved et undervisningsforløb på 1. år af pædagog- og læreruddannelsen samt de studerendes skriftlige refleksioner derfra.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Leg på spil : i pædagogik og uddannelse |
Editors | Hanne Knudsen, Jens-Erik Kristensen, Johan Bundgaard |
Number of pages | 18 |
Place of Publication | København |
Publisher | Akademisk Forlag |
Publication date | 2023 |
Pages | 263-280 |
ISBN (Print) | 9788750062752 |
Publication status | Published - 2023 |
Keywords
- play
- teacher education
- educational science studies