Abstract
Aktionsforskningsprojektet ’Liv og Læring – i fremtidens daginstitution’ satte sig i perioden 2014
til 2016 for at undersøge, hvordan hverdagsliv og læringsmiljøer kan og bør udformes og udvikles,
hvis vi spørger børnene og det pædagogisk personale selv. Det forskningsmæssige formål var at
belyse, kvalificere og understøtte udvikling af børnenes liv og læring i fem danske daginstitutioner
gennem personalets erfaringsbaserede perspektiver på eksisterende praksis Der var således to
overordnede formål for projektet:
1. At undersøge og synliggøre medarbejderes og børns viden, kritik og ønsker i
relation til daginstitutionens hverdagsliv og læringsmiljøer.
2. At eksperimentere med nye bud på udformning af læringsmiljø og hverdagsliv i
daginstitutionen på baggrund af medarbejderes og børns kritik og visioner
til 2016 for at undersøge, hvordan hverdagsliv og læringsmiljøer kan og bør udformes og udvikles,
hvis vi spørger børnene og det pædagogisk personale selv. Det forskningsmæssige formål var at
belyse, kvalificere og understøtte udvikling af børnenes liv og læring i fem danske daginstitutioner
gennem personalets erfaringsbaserede perspektiver på eksisterende praksis Der var således to
overordnede formål for projektet:
1. At undersøge og synliggøre medarbejderes og børns viden, kritik og ønsker i
relation til daginstitutionens hverdagsliv og læringsmiljøer.
2. At eksperimentere med nye bud på udformning af læringsmiljø og hverdagsliv i
daginstitutionen på baggrund af medarbejderes og børns kritik og visioner
Original language | Danish |
---|
Publisher | Københavns Professionshøjskole |
---|---|
Number of pages | 64 |
Publication status | Published - 25 Apr 2018 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- children and youth