Mine playlister: Hvordan kan elevers hverdagserfaringer med playlister bruges i valgfagsundervisningen? Forløbet kan tilpasses valgfaget musik i 7.-8. klasse. Forløbet er særligt tiltænkt et stort hold, der omfatter elever med musik som 2. eller 3. prioritet. Anslået tidsforbrug: 4-5 lektioner, men det afhænger af, hvilke aktiviteter der udvælges.

Research output: Other contributionContribution to digital media

Abstract

I dette forløb arbejder eleverne med hverdagserfaringer. Forløbet kan bruges som opstartsforløb i valgfaget. Gennem forløbet arbejdes der særligt med kompetenceområdet musikforståelse, og eleverne introduceres til færdigheds- og vidensområderne musikoplevelse, musikliv og musik i medier. De undersøger egne og andres playlister og laver playlister til hinanden. Undervejs diskuterer de og bliver bevidste om kvalitetskriterier og smag.
Original languageDanish
Publication dateJul 2022
PublisherEMU.dk
Publication statusPublished - Jul 2022

Keywords

  • music

Cite this