Abstract
Materialet er henvendt lærere, som ønsker at arbejde både med interkulturel forståelse og sprogindlæring - her med fokus på FN’s Verdensmål. Det består af en kort indføring i teorien og konkrete forløb til henholdsvis engelsk-, fransk- og tyskundervisningen i udskolingen.
Forfatterne giver via tekst og screencasts en kort og præcis indflyvning til den teori, som forløbene bygger på. Derefter præsenteres emnet via en kortfilm om FN’s Verdensmål nr. 11: Bæredygtige byer. Efter den grundlæggende introduktion gives eksempler på undervisningsplaner i de tre fag, som hver er understøttet af en tilhørende lærervejledning. Der er også lavet PowerPoint-præsentationer til hvert forløb. De kan downloades og tilpasses.
Inspirationsmaterialet og de seks forløb er udarbejdet af Lone Krogsgaard Svarstad, Jette von Holst-Pedersen, Catherine Watson, Helene Ae Hee Bang Appel og Stephanie Kim Löbl fra læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole i 2022. Forløbene er afprøvet i praksis på to skoler i samarbejde med 12 lærere.
Forfatterne giver via tekst og screencasts en kort og præcis indflyvning til den teori, som forløbene bygger på. Derefter præsenteres emnet via en kortfilm om FN’s Verdensmål nr. 11: Bæredygtige byer. Efter den grundlæggende introduktion gives eksempler på undervisningsplaner i de tre fag, som hver er understøttet af en tilhørende lærervejledning. Der er også lavet PowerPoint-præsentationer til hvert forløb. De kan downloades og tilpasses.
Inspirationsmaterialet og de seks forløb er udarbejdet af Lone Krogsgaard Svarstad, Jette von Holst-Pedersen, Catherine Watson, Helene Ae Hee Bang Appel og Stephanie Kim Löbl fra læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole i 2022. Forløbene er afprøvet i praksis på to skoler i samarbejde med 12 lærere.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 1 Jun 2023 |
Publisher | Det Nationale Center for Fremmedsprog |
Number of pages | 46 |
Publication status | Published - 1 Jun 2023 |
Keywords
- learning, educational science and teaching