Når plejeforældre er isbrydere for børnenes lyst til at lære

Nina Madsen-Sjö, Celine Kragh Lise, Charlotte Bredahl Jacobsen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Mange børn og unge i udsatte positioner bliver ramt på deres læring og skolegang. Det store udestående spørgsmål er, hvordan vi finder effektive metoder til at imødegå dette problem. I dette studie har vi fundet inspiration fra andre danske studier med evalueringsdesign af høj kvalitet, hvor vi har udvalgt de bedste komponenter til at skabe en ny indsats med læringsspil i hjemmet. I denne artikel gennemgår vi vi designet samt den efterfølgende evaluering, som danske plejefamilier har vi bidraget til fra otte kommuner.
Original languageDanish
JournalPædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Volume60
Issue number1
Pages (from-to)88-98
Number of pages11
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • children and youth
  • social work and social conditions

Cite this