Nærhed og distance i relationen mellem pædagog og familier med flygtningebaggrund

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kapitlet diskuterer de balancegange mellem nærhed og distance, som pædagoger
foretager i mødet med nytilkomne familier med flygtningebaggrund.
Mange pædagoger vil gerne give ekstra hjælp til nytilkomne børn og deres
familier, men i dette engagement udfordres på den ene side grænserne mellem
professionelle og private relationer, på den anden side balancen mellem
medfølelse og offergørelse. Kapitlet diskuterer desuden de særlige dilemmaer
og balancegange, som flersprogede pædagoger oplever, når de ønsker at hjælpe
nytilkomne familier, som de deler sprog med.
Original languageDanish
Title of host publicationFlygtningebørn i danske daginstitutioner : Pædagogiske dilemmaer og balancegange
EditorsNanna Jordt Jørgensen, Susanne Bregnbæk
Number of pages9
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2020
Pages73-81
Chapter6
ISBN (Print)978-87-7160-755-0
Publication statusPublished - 2020

Cite this