Om kulturforståelser og arbejdet med kulturmøder

Kathrin Houmøller, Nanna Jordt Jørgensen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kapitlet handler om, hvordan vi forstår kultur, og hvilken betydning vores kulturforståelse har for den pædagogiske praksis. I kapitlet beskrives det klassiske og det komplekse kulturbegreb, og hvad de forskellige kulturforståelser indebærer. Det er en pointe i kapitlet, at kultur er et vanskeligt begreb, der skal behandles med forsigtighed og omtanke – og at pædagoger må have blik for, at det er mennesker og ikke kulturer, de møder i deres arbejde.
Original languageDanish
Title of host publicationTæt på pædagogik i dagtilbud
EditorsChristian Aabro, Julie Top-Nørgaard
Number of pages15
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication dateJun 2022
Pages103-117
Chapter6
ISBN (Print)9788702339413
Publication statusPublished - Jun 2022

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching

Cite this