Pædagogik & bæredygtighed: Redaktionelt forord

Helene Falkenberg, Anne Mia Steno, Lene Skytthe Kaarsberg Schmidt, David Thore Gravesen, Ane Bjerre Odgaard

Research output: Contribution to journalEditorial

Abstract

I dette temanummer sætter vi fokus på pædagogik og bæredygtighed. Et af pædagogikkens centrale spørgsmål er, hvilke former for viden, kunnen og væren, der er vigtige og nødvendige for børn og unge i en fremtid, som vi endnu ikke kender. Pædagogik har altid skullet strække sig mod fremtiden. Opdragelse handler netop om, hvad de opvoksende generationer skal kunne, vide og være i en fremtid, som ingen endnu kender. Fremtiden er samtidig til stede i nutiden i kraft af de forestillinger, som vi gør os om den.
Original languageDanish
JournalForskning i Pædagogers Profession og Uddannelse
Volume8
Issue number2
Pages (from-to)1-4
Number of pages4
ISSN2446-2810
Publication statusPublished - 2024

Keywords

  • children and youth
  • social work and social conditions
  • schools, courses and institutions

Cite this