Pædagogisk usikkerhed: Balancegange mellem struktur og fleksibilitet

Hanne Ellegaard, Nanna Jordt Jørgensen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Når en daginstitution byder velkommen til et nytilkommet barn med flygtningebaggrund, rejser der sig uvilkårligt et spørgsmål om barnets sårbarhed
eller særlige udfordringer i form af f.eks. traumer. Den følelse af tvivl og faglig usikkerhed, som mange pædagoger oplever i forbindelse med modtagelsen, resultere i nogle sammenhænge i et fokus på stramt struktureret pædagogik. I dette kapitel ser vi på de pædagogiske dilemmaer
mellem stram struktur og fleksibilitet, som modtagelsen af nytilkomne børn
kan give anledning til.
Original languageDanish
Title of host publicationFlygtningebørn i danske daginstitutioner : Pædagogiske dilemmaer og balancegange
EditorsNanna Jordt Jørgensen, Susanne Bregnbæk
Number of pages10
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2020
Pages27-36
Chapter2
ISBN (Print)978-87-7160-755-0
Publication statusPublished - 2020

Cite this