Abstract
Hvad sker der, hvis de voksne følger børnenes nysgerrighed og lader dem vælge, hvad der er spændende at undersøge, når institutionen er på udflugt i naturen?
Det pædagogiske personale fra den integrerede institution Natur og Skovbørnehuset i Rønne har lavet et eksperiment, hvor de voksne lader børnene vælge hvad, hvordan og hvorfor noget skal undersøges på en række udflugter i naturen.
Pædagogernes rolle har været at følge børnenes naturlige nysgerrighed og bruge det som udgangspunkt til at skabe naturvidenskabelig viden.
Det er der kommet en række konkrete erkendelser og læringer ud af, som pædagoger og forskere bag projektet deler ud af i dette afsnit.
Medvirkende: Charlotte Kjær, Hanne Fisher Bech og Katrine Dahl Madsen
Vært og redaktør: Christian Frederiksen
Det pædagogiske personale fra den integrerede institution Natur og Skovbørnehuset i Rønne har lavet et eksperiment, hvor de voksne lader børnene vælge hvad, hvordan og hvorfor noget skal undersøges på en række udflugter i naturen.
Pædagogernes rolle har været at følge børnenes naturlige nysgerrighed og bruge det som udgangspunkt til at skabe naturvidenskabelig viden.
Det er der kommet en række konkrete erkendelser og læringer ud af, som pædagoger og forskere bag projektet deler ud af i dette afsnit.
Medvirkende: Charlotte Kjær, Hanne Fisher Bech og Katrine Dahl Madsen
Vært og redaktør: Christian Frederiksen
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 5 Jun 2024 |
Place of Publication | https://navada.dk/podcast/ |
Media of output | Online |
Publication status | Published - 5 Jun 2024 |
Keywords
- learning, educational science and teaching