Abstract
Vuggestuebørns glæde ved matematik og generelle forståelse for, hvordan verden hænger sammen, har stor indflydelse på, hvordan de klarer sig senere i folkeskolen og på videregående uddannelser.
Derfor har pædagoger og forskere tilknyttet det science-pædagogiske forskningsforsøg NAVADA eksperimenteret med, hvordan de kan understøtte og udvikle børnenes naturlige matematiske opmærksomhed.
Det er der kommet en række konkrete erkendelser og læring ud af, som pædagoger og forskere bag projektet deler ud af i dette afsnit.
Medvirkende: Rikke Bechmann, Michael Wahl Andersen og Anne Lund Christensen
Vært og redaktør: Christian Frederiksen
Derfor har pædagoger og forskere tilknyttet det science-pædagogiske forskningsforsøg NAVADA eksperimenteret med, hvordan de kan understøtte og udvikle børnenes naturlige matematiske opmærksomhed.
Det er der kommet en række konkrete erkendelser og læring ud af, som pædagoger og forskere bag projektet deler ud af i dette afsnit.
Medvirkende: Rikke Bechmann, Michael Wahl Andersen og Anne Lund Christensen
Vært og redaktør: Christian Frederiksen
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 5 Jun 2024 |
Place of Publication | https://navada.dk/podcast/ |
Media of output | Online |
Publication status | Published - 5 Jun 2024 |
Keywords
- learning, educational science and teaching