Abstract
Når børn skaber deres egne erfaringer i naturen, er det med til at danne dem og klæde dem på til at tage stilling til den omverden, de er en del af. men erfarings-skabelse kræver tid, plads og langsommelighed, så hvordan skaber man den gode ramme, som understøtter børnenes naturlige nysgerrighed, uden at man blander sig for meget og fratager børnene initiativet?
Det har det pædagogiske personale fra den integrerede institution Søstjernen i Rønne, sammen med forskere fra Københavns Professionshøjskole, lavet en række forsøg for at undersøge.
Eksperimentet har skabt en række konkrete erkendelser og læringer, som pædagoger og forskere bag projektet deler i dette afsnit.
Medvirkende: Marta Thorsen, Charlotte Rasmussen, Michael Wahl Andersen, Nanna Jordt Jørgensen
Vært og redaktør: Christian Frederiksen
Produceret af Podads for Københavns Professionshøjskole
Det har det pædagogiske personale fra den integrerede institution Søstjernen i Rønne, sammen med forskere fra Københavns Professionshøjskole, lavet en række forsøg for at undersøge.
Eksperimentet har skabt en række konkrete erkendelser og læringer, som pædagoger og forskere bag projektet deler i dette afsnit.
Medvirkende: Marta Thorsen, Charlotte Rasmussen, Michael Wahl Andersen, Nanna Jordt Jørgensen
Vært og redaktør: Christian Frederiksen
Produceret af Podads for Københavns Professionshøjskole
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 15 Aug 2024 |
Place of Publication | https://navada.dk/podcast/ |
Media of output | Online |
Publication status | Published - 15 Aug 2024 |
Keywords
- learning, educational science and teaching