PLF Tema 1: Den dobbelte didaktiske dimension i læreruddannelsen med fokus på dannelse og kompetence: samlet rapportering af første temaperiode i læreruddannelsesindsatsens professionelle læringsfællesskaber 2022-2023

Pernille Ulla Andersen, John Andersson, Mette Nicoline Rehhoff Auning , Søren Witzel Clausen, Frank Jensen, Nicolai Munksby, Birgitte Lund Nielsen, Lars Petersen, Niels Anders Illemann Petersen, Jette Reuss Schmidt, Maiken Rahbek Thyssen, Anders Vestergaard Thomsen, Kia Wied

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

Abstract

Læreruddannelsens arbejde med NAFAs første tema samles i en rapport, der viser de professionelle læringsfællesskabers (PLF) arbejde med undervisningsinterventioner.
Temarapporten markerer afslutningen på NAFAs første temaperiode i 2022-2023 og giver et indblik i de skridt, de enkelte PLF’er hver især har taget i deres arbejde.
Temarapporten indledes med en nærmere introduktion til den fælles ramme for periodens tema, som går på tværs af NAFAs tre indsatser – Læreruddannelsesindsatsen, Skoleindsatsen og CESE-forskning. Herefter præsenterer de enkelte PLF-grupper i hver sin delrapport, hvordan de har grebet arbejdet med temaet an.
Original languageDanish
Place of PublicationKbh.
PublisherNaturfagsakademiet
Number of pages146
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this