TY - RPRT
T1 - Rapport om kompetenceudvikling i praktik
T2 - Kobling mellem teori og praksis i læreruddannelsens praktik: Teoretiseringens mellemregninger
AU - Revier, Robert Lee
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - I efteråret 2018 fulgte jeg UCCs kompetenceudviklingsforløb i praktik . Denne rapport forelægger nogle af de overvejelser, beslutninger og refleksioner, jeg foretog i relation til en undersøgelse, som havde til formål at afdække, hvordan lærerstuderende med forankring i både trepartsamtalen og kompetencemåls-prøven kunne delagtiggøres i praktikkens mest centrale omdrejningspunkt, nemlig koblingen mellem praksis og teori. Nærmere betegnet er undersøgelsens fokus det, som Wahlgren (2007) kalder teoretiseringens mellemregninger, det vil sige, de processer hvorigennem praksiserfaringer bliver bearbejdet ved inddragelse af teori. Eller de omvendte processer, hvorigennem teori bliver omsat til begrundede praksishandlinger. Denne referenceramme udfoldes i rapporten.
AB - I efteråret 2018 fulgte jeg UCCs kompetenceudviklingsforløb i praktik . Denne rapport forelægger nogle af de overvejelser, beslutninger og refleksioner, jeg foretog i relation til en undersøgelse, som havde til formål at afdække, hvordan lærerstuderende med forankring i både trepartsamtalen og kompetencemåls-prøven kunne delagtiggøres i praktikkens mest centrale omdrejningspunkt, nemlig koblingen mellem praksis og teori. Nærmere betegnet er undersøgelsens fokus det, som Wahlgren (2007) kalder teoretiseringens mellemregninger, det vil sige, de processer hvorigennem praksiserfaringer bliver bearbejdet ved inddragelse af teori. Eller de omvendte processer, hvorigennem teori bliver omsat til begrundede praksishandlinger. Denne referenceramme udfoldes i rapporten.
M3 - Rapport
BT - Rapport om kompetenceudvikling i praktik
PB - Københavns Professionshøjskole
CY - Kbh.
ER -