Abstract
Paperet handler om, hvordan et forsøg på at ændre på måden at opgøre arbejdstid på, endte med at gribe dybt ind i lærernes selvforståelse. På den måde endte en lov, som egentlig skulle bane vejen for fremtidens skole, med at genåbne og "genberegne" fortiden, hvorved der blev sået tvivl om, hvorvidt lærerne egentlig havde bidraget nok til produktiviteten i fortiden.
Translated title of the contribution | Reformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform |
---|---|
Original language | English |
Publication date | 18 Jun 2016 |
Number of pages | 14 |
Publication status | Published - 18 Jun 2016 |
Event | ECER 2016: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland, Dublin, Ireland Duration: 23 Aug 2016 → 26 Aug 2016 http://www.eera-ecer.de/ecer-2016-dublin/ |
Conference
Conference | ECER 2016 |
---|---|
Location | University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland |
Country/Territory | Ireland |
City | Dublin |
Period | 23/08/16 → 26/08/16 |
Internet address |
Keywords
- public school