Reforming "time" in Danish schools? Ideological struggles, ritual events and inverted dreams around a reform

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearchpeer-review

1445 Downloads (Pure)

Abstract

Paperet handler om, hvordan et forsøg på at ændre på måden at opgøre arbejdstid på, endte med at gribe dybt ind i lærernes selvforståelse. På den måde endte en lov, som egentlig skulle bane vejen for fremtidens skole, med at genåbne og "genberegne" fortiden, hvorved der blev sået tvivl om, hvorvidt lærerne egentlig havde bidraget nok til produktiviteten i fortiden.
Translated title of the contributionReformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform
Original languageEnglish
Publication date18 Jun 2016
Number of pages14
Publication statusPublished - 18 Jun 2016
EventECER 2016: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland, Dublin, Ireland
Duration: 23 Aug 201626 Aug 2016
http://www.eera-ecer.de/ecer-2016-dublin/

Conference

ConferenceECER 2016
LocationUniversity College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland
Country/TerritoryIreland
CityDublin
Period23/08/1626/08/16
Internet address

Keywords

  • public school

Cite this