TY - BOOK
T1 - Samvær og marginalisering
T2 - Socialt samspil i skolelivet
AU - Nielsen, Helle Schjellerup
PY - 2005
Y1 - 2005
N2 - Bogen diskuterer betydningen af den sociale dimension i folkeskolen. Via empiriske eksempler af børns interaktion illustreres det sociale liv, der leves blandt børn i folkeskolen. Gennem fokus på blandt andet sociale samværsformer, differentieringskategorier og magtrelationer vises det, hvordan skolelivet er en kamp om sociale positioner, hvor børn konstant søger muligheder for at begå sig i sociale fællesskaber, og hvordan disse sociale processer for nogle børn udvikler sig til marginaliseringsmønstre.
AB - Bogen diskuterer betydningen af den sociale dimension i folkeskolen. Via empiriske eksempler af børns interaktion illustreres det sociale liv, der leves blandt børn i folkeskolen. Gennem fokus på blandt andet sociale samværsformer, differentieringskategorier og magtrelationer vises det, hvordan skolelivet er en kamp om sociale positioner, hvor børn konstant søger muligheder for at begå sig i sociale fællesskaber, og hvordan disse sociale processer for nogle børn udvikler sig til marginaliseringsmønstre.
KW - Socialt samvær
KW - Marginaliseringsprocesser
KW - Skoleliv
KW - Antropologisk feltarbejde
M3 - Bog
SN - 87-412-0207-4
SN - 87-7670-070-4
T3 - Socialpædagogisk Bibliotek
BT - Samvær og marginalisering
PB - Hans Reitzels Forlag
CY - København
ER -