Abstract
Fra forskningen ved vi, at kontinuitet i pædagogikken er afgørende for barnets vellykkede overgang fra børnehave til SFO/skole, men hvordan etableres kontinuitet mht. skriftsprogstilegnelse? Artiklen trækker på erfaringerne fra et netop afsluttet forskningsprojekt, hvor der bl.a. blev udviklet et dokumentationsværktøj - sproghistorier - til at virke anerkendende på barnet og til at inspirere pædagoger og lærere til at se sammenhænge i skriftsprogstilegnelse på tværs af institutioner og professioner. I artiklen redegøres for sproghistorier, og de diskuteres i forhold til pædagogikken i både børnehave og indskoling
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Viden om Læsning |
Volume | Tidlig skriftsprogstilegnelse – hvor tidligt? |
Issue number | 8 |
Pages (from-to) | 21-25 |
Number of pages | 5 |
ISSN | 2245-2761 |
Publication status | Published - Sept 2010 |