Statusnotat - evaluering og følgeforskning: Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold

Lars Brian Krogh, Peer Daugbjerg, Inger Charlotte Nautrup Ormstrup, Søren Witzel Clausen, Sanne Schnell Nielsen, Ole Goldbech

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

Abstract

Rapporten opsummerer omfattende kvantitative og kvalitative undersøgelser af, hvorledes det gik med implementationen af den nye fælles prøve i naturfagene fysik/kemi, biologi og geografi ifm eksamen 2017 (første prøveår). Grundlæggende blev prøven gennemført på betryggende vis, men rapporten peger samtidig på en række forhold, som med fordel kan forbedres, både hvad angår den fællesfaglige undervisning og de organisatoriske rammer for denne.
Original languageDanish
PublisherRambøll
Number of pages65
Publication statusPublished - 15 Jan 2018

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this