Sundhedsfremme: fra politiske intentioner til didaktisk praksis i folkeskolen

Lone Lindegard Nordin, Katrine Dahl Madsen, Venka Simovska

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Dette kapitel sætter fokus på forholdet mellem politikker, anbefalinger og retningslinjer indenfor sundhedsfremme og den pædagogisk-didaktiske praksis i folkeskolen. En antagelse er, at noget altid mistes, og noget altid tilføjes i 'oversættelsen' fra politik til praksis. Derfor er det interessant at belyse implementeringsprocessen, og hvad der giver mening i de særlige lokale sammenhænge. Kapitlet skitserer først en række udvalgte internationale og nationale dokumenter, og diskuterer hvordan disse er med til at sætte rammerne for arbejdet med sundhedsfremme i folkeskolen. Derefter sættes der fokus på nogle af de udfordringer og perspektiver, der tegner sig i forhold til lærernes og kommunernes arbejde med sundhedsfremme i folkeskolen.
Original languageDanish
Title of host publicationSundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats
Number of pages9
PublisherDafolo
Publication date2015
Pages173-181
ISBN (Print)978-87-7281-917-4
Publication statusPublished - 2015
Externally publishedYes

Cite this