SYstematiseret KLassekammerathjælp: Styrket elevlæring gennem struktur og samarbejde

Maria Christina Secher Schmidt, Louise Laursen Falkenberg, Ulla Christina Mortensen, Steffen Overgaard, Trine Lundgaard Poulsen, Sidsel Katrine Rasch

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

SYstematiseret KLassekammerathjælp (SYKL) er en didaktisk tilgang, der gennem den undersøgende matematik, fokuserer på at styrke elevernes læring og samarbejdsevner. I SYKL arbejdes der i makkerpar, hvor eleverne skiftes til at indtage rollerne som hjælper (kontroltårn) og den, der bliver hjulpet (pilot). Den didaktiske tilgang har allerede vist lovende resultater, og nu inviteres matematiklærere og vejledere til at deltage i et landsdækkende forskningsprojekt, der tilbyder gratis kompetenceudvikling og mulighed for at arbejde med SYKL i praksis.
Original languageDanish
JournalMatematik
Issue number5
Pages (from-to)18-21
Number of pages4
ISSN0109-937X
Publication statusPublished - 2024

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • public school
  • mathematics

Cite this