TMTM2014: Tidlig Matematikindsats Til Marginalgruppeelever - rapport til Egmontfonden

Pia Beck Tonnesen, Lena Lindenskov, Peter Weng, Maria Christina Secher Schmidt, Stine Karen Nissen, Peter Allerup, Steffen Overgaard, Ulla Rydendahl, Katrine Kirsted

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

2033 Downloads (Pure)

Abstract

Denne afrapportering beskriver gennemførelsen af projektet TMTM 2014, der fokuserer på at afhjælpe og forebygge matematikvanskeligheder hos elever, der tidligt indikerer at være - eller at kunne komme i vanskeligheder. Elever gives en særlig undervisning ud fra særlig kortlægning, og lærerne der står for kortlægning og undervisning har gennemgået en særlig træning.
Rapporten henvender sig til alle, der har interesse for elever i matematikvanskeligheder i grundskolen. Projektet er et omfattende projekt. Vi har foretaget forskelige typer undersøgelser i forbindelse med projektet i en erkendelse af, at det er læreres og elevers reaktioner på og opfattelser af interventionen, som er afgørende for interventionens virkning. Derfor omhandler afrapporteringen mange aspekter vedrørende: hvilke interventioner har lærerne foretaget, hvordan har de virket, hvorfor har de virket, og hvordan får man indblik i elevers og læreres opfattelse?
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherForlaget Metropol
Number of pages36
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • public school
  • special needs education
  • mathematics

Cite this