Abstract
Ultra:bit Classroom er rettet mod lærerstuderende ved professionshøjskolerne og udviklet i et samarbejde mellem VIA University College og Københavns Professionshøjskole støttet af Industriens Fond og Danmarks Radio. Materialet for lærerstuderende skal ses i sammenhæng med DR ULTRAs igangværende læringsindsats, DR ultra:bit, rettet mod børns teknologiforståelse og digitale dannelse og med fokus på kodning og kreativ anvendelse af micro:bit i skolen. Ultra:bit Classroom sigter mod, at de lærerstuderende får et generelt kendskab til micro:bit som en digital teknologi, der kan anvendes i læreprocesser i alle skolens fag.
Materialet består af en redegørende indledning om de didaktiske overvejelser bag kurset, herunder en præsentation af centrale dele af vidensgrundlaget samt tre undervisningforløb. Det samlede materiale er tænkt som en vifte af konkrete idéer til indhold og arbejdsformer samt en bred inspiration til praksis. Materialet relaterer sig desuden til fagligheden i forsøgsfaget Teknologiforståelse.
Materialet består af en redegørende indledning om de didaktiske overvejelser bag kurset, herunder en præsentation af centrale dele af vidensgrundlaget samt tre undervisningforløb. Det samlede materiale er tænkt som en vifte af konkrete idéer til indhold og arbejdsformer samt en bred inspiration til praksis. Materialet relaterer sig desuden til fagligheden i forsøgsfaget Teknologiforståelse.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Århus |
---|---|
Publisher | VIA University College |
Number of pages | 51 |
ISBN (Electronic) | 9788797173381 |
Publication status | Published - 2020 |
Keywords
- learning, educational science and teaching