Unge som vidensaktører: metoder til inddragelse

Signe Fjordside, Stine Lindberg, Helle Schjellerup Nielsen, Mona Sommer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Kapitlet handler om, hvordan der kan arbejdes med reel inddragelse af unge og hvorledes unges erfaringer og oplevelser kan give fx praktikere og politikere indsigt og viden, der kan være med til at guide praksis. Udover en beskrivelse af forskellige konkrete metoder til inddragelse, trækker vi på viden og erfaringer fra den kvalitative ungdomsforskning i Norden.
Original languageDanish
Title of host publicationUnge, udenforskab og social forandring : Nordiske perspektiver
EditorsTrine Wulf-Andersen, Reidun Follesø, Terje Olsen
Number of pages24
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund Academic
Publication dateNov 2016
Pages139-162
ISBN (Print)978-87-7118-698-7
Publication statusPublished - Nov 2016
SeriesVelfærd, professioner og hverdagsliv under forandring
Number1

Keywords

  • research designs, theory and method
  • social work and social conditions

Cite this