Vidensdeling med henblik på faglig udvikling

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel diskuterer de udfordringer, der eksisterer i forhold til faglig udvikling i det kollegiale samarbejde omkring den børnefaglige undersøgelse. Artiklen tager sit empiriske udgangspunkt i seks danske børne- og familieafdelinger, hvor afdelingsledere og socialarbejdere er blevet interviewet. Artiklen er struktureret ud fra de forskellige organiseringer af, hvornår faglige drøftelser er mulige og finder, at både de formelle og uformelle tilgange er udfordret. På trods af at mange kommuner opererer med muligheden for fælles drøftelse sker dette ikke altid. I stedet udarbejdes de socialfaglige analyser ofte af den enkelte socialarbejder alene – i nogle tilfælde drøftes problemstillingerne med en kollega i døren.
Original languageDanish
JournalUden for Nummer
Volume2016
Issue number33
Pages (from-to)36-47
Number of pages11
ISSN1600-888X
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • social work and social conditions

Cite this