Abstract
Professionsdidaktik er kernen i det, vi er sammen om på en professionshøjskole. Vi har undersøgt, hvad der kendetegner en professionsdidaktik herunder særligt Københavns Professionshøjskoles aktuelle professionsuddannelsesdidaktik.
I rapporten frembringer vi forskellige forståelser udledt af:
1.”State of the art” hvor relevante professionsdidaktiske indholdskategorier og analytiske optikker i de seneste års forsknings- og udviklingslitteratur identificeres
2.Analyse af otte fokusgruppeinterview med KP´s institut- og uddannelsesledere
3.Analyser af data fra LKS (Ledelses- og kommunikationssekretariatet på KP)
I rapporten frembringer vi forskellige forståelser udledt af:
1.”State of the art” hvor relevante professionsdidaktiske indholdskategorier og analytiske optikker i de seneste års forsknings- og udviklingslitteratur identificeres
2.Analyse af otte fokusgruppeinterview med KP´s institut- og uddannelsesledere
3.Analyser af data fra LKS (Ledelses- og kommunikationssekretariatet på KP)
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Kbh. |
---|---|
Publisher | Københavns Professionshøjskole |
Number of pages | 49 |
Publication status | Published - 18 Feb 2025 |
Keywords
- education, professions and jobs
- schools, courses and institutions
- learning, educational science and teaching