Virtuel undervisning i en coronatid – Stilladsering af berigende møder ved vandhullet

Linn Wagner Sønderby, Lise Dam, Trine Elisabeth Møbius Sørensen, Pia Lis Jensen

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Hvordan får vi skabt rammer for socialisering i et 7 ugers undervisningsforløb som er udelukkende online? Artiklen fokuserer på ‘social presence’, hvordan sociale fællesskaber i uformelle læringsrum via metaforen ”vandhullet” er en forudsætning for, at der kan opstå faglig fordybelse, ivrige diskussioner og refleksioner online. Denne artikel har til formål at vidensdele, hvordan det kan lade sig gøre at facilitere et tværprofessionelt online læringsforløb, hvor fremmødet blandt de studerende er højt samt har stor studieaktivitet og refleksioner over online samarbejde
Original languageDanish
JournalUddannelsesnyt
Volume31
Issue number3
Pages (from-to)7-10
Number of pages4
ISSN1602-0162
Publication statusPublished - Dec 2020

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this